Wednesday, May 22, 2013

dia

Kisah dia

Ini kisah dia..kisah cinta..

Aku mengetahui tentang dia lebih kurang sebulan yang lalu..
Ketika itu salah seorang rakan fb telah 'like' gambar dia..
Hati aku tertanya-tanya...kenapa dengan dia..
Dan pada saat itulah aku mula mengetahui kisah dia..mengenali dia..menghayati coretan dia.

Aku sedari aku terlewat mengetahui kisah dia. Setiap coretannya aku hayati dan sesungguhnya aku turut hanyut dengan perasaan sedih..hiba..sehingga aku terasa perasaan yang ditanggung oleh dia..

Betapa sayangnya dia terhadap insan kesayangannya itu..betapa sabarnya dia menjaga insan kesayangannya itu..betapa rindunya dia terhadap kemesraan dia bersama insan kesayangannya itu..

Aku mengambil masa hampir seminggu untuk menghabiskan semua coretannya. Coretan aktiviti harian dia bersama insan tersayang..perkongsian ilmu dunia dan akhirat..gurauannya mampu membuatkan aku tersenyum dalam tangisan dan aku pasti sesiapa yang menghayati coretannya itu turut berkongsi perasaan yang sama..tersenyum dalam tangisan...

Aku ingin mendoakan kesejahteraan insan kesayangannya itu..
Aku ingin mendoakan suatu hari nanti dia akan mendengar suara insan kesayangannya itu..
Aku ingin mendoakan dia dapat menjalani kehidupan berumahtangga seperti biasa bersama insan kesayangannya itu..

Namun begitu..

Jauh sudut hati aku kecewa kerana pada ketika ini..pada saat aku mengetahui kisah dia..insan kesayangannya telah pergi meninggalkan dia selamanya..
Hanya aku termampu mendoakan insan kesayangannya itu sentiasa dirahmati Allah dan ditempatkan di dalam golongan orang yang soleh dan solehah..amin..

Dan untuk dia..aku doakan kesejahteraan, kebahagiaan, kemurahan rezeki sehingga akhir hayat dan dipermudahkan segala urusan...

Nukilan

Aku..

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete